Monday, March 30, 2015

第九課 我的車, 中國古典文學

*Job opening for bilingual administrator
Your HW is to record Lesson 9 Text. Please practice several times before you record it as you will be graded on the fluency as well as pronunciation.

Quiz for next class: Lesson 9 Vocabs and how to use 多


我有一輛車。這輛車是日本車,不貴,才一萬五千多塊錢,而且開起來很舒服。我常常一邊開車一邊聽音樂。我開車開得很,所以母親很不放心。我很喜歡我的車,總是把車擦得乾乾淨淨。這輛車還很新,不必常常修理。學校有給學生用的停車場,我也可以把車停在路邊。因為校園很大,找停車位很容易。有車雖然很方便,可是也有問題,那就是:別人都要搭我的車;而且最近汽油漲價了,每次加油都得花好幾十塊錢

The concept of 5 classics (五經) was formed as early as Han dynasty (漢朝). The official order is 經》、《尚》、《記》、《經》、《春秋 (詩書禮易春秋). The concept of 4 books (四書)was formed by Song (宋)scholar Zhu Xi (朱熹) .  The offical order is 大學》、《中庸》、《論語》和《孟子》

The genre of novel did not become popular until Ming dynasty (明朝).  All Four Great Classical Novels (四大名著)三國演義》、《西遊記》、《水滸傳》《紅樓夢》were completed during Ming or Qing Dynasty . Each period has its own genre that it is famous for: 先秦散文,漢賦,唐詩, 宋詞, 元曲, 明清小說 (Pre-Qin Essay, Han Fu, Tang poetry, Song Ci, Yuan Drama and Ming Qing Novels).

No comments:

Post a Comment